L’AJUNTAMENT DE BENISSODA ÉS PUNT DE REGISTRE DE USUARI PER A PROPORCIONAR CERTIFICATS DIGITALS.

L’Ajuntament de Benissoda s’adapta a la normativa actual sobre les relacions entre els ciutadans i ciutadanes i l’Administració Pública i es modernitza disposant de servei de Punt de Registre de Usuari (PRU) de la Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV) on es podrà obtindré certificat digital gratuït per al ciutadà o representats d’entitats.

Per a l’obtenció del certificat digital cal demanar cita prèvia i és imprescindible la identificació presencial del sol·licitant mitjançant DNI, NIE, passaport o carnet de conduir en vigor, a més de ser major de 14 anys.

La certificació digital és l’únic mitjà que permet garantir tècnica i legalment la identitat d’una persona electrònicament.

Alguns exemples explícits de l'ús del certificat digital són la presentació telemàtica de la declaració de la renda en l'Oficina Virtual de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, consulta de la vida laboral, de la situació de cotització en l'Oficina Virtual de la Tresoreria General de la Seguretat Social, accés als serveis de consulta i certificació de dades cadastrals de l'Oficina Virtual de la Direcció General del Cadastre, realització de tràmits amb l'Ajuntament a través de la Seu Electrònica.